A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Кошелівський ліцей
Житомирського району Житомирської області

Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

Фото без опису

ПОЛОЖЕННЯ

про команду психолого-педагогічного супроводу дітей

з особливими освітніми потребами в Кошелівському ліцеї

 

І. Загальні положення

 

  1. Положення про команду психолого-педагогічного супроводу (далі - Команда супроводу) дітей з особливими освітніми потребами (далі – дітей з ООП) в закладі освіти визначає порядок надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП, які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання в Кошелівському ліцеї.

  2. Психолого-педагогічний супровід - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.

Психолого-педагогічний супровід включає в себе надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

Психолого-педагогічні послуги - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладу освіти.

Корекційно-розвиткові послуги - це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

  1. Команда супроводу дітей з ООП створюється наказом директора школи..

  2. Команда супроводу дітей з ООП співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром, що здійснює методичне забезпечення її діяльності в межах адміністративно-територіальної одиниці.

 

II. Склад учасників Команди супроводу

  1. Склад учасників Команди супроводу залежить від індивідуальних потреб дитини з певним видом порушення розвитку (психічного, фізичного, інтелектуального, сенсорного порушення).

  2. До складу Команди супроводу дітей з ООП входять:

постійні учасники:

  • заступник директора з навчально-виховної роботи;

  • вчитель початкових класів, класний керівник, вихователь ГПД, вчителі-предметники, асистент вчителя; асистент дитини;

  • практичний психолог; соціальний педагог;

  • батьки або законні представники дитини з ООП;

  • медичний працівник закладу;

залучені фахівці : працівники ІРЦ, спеціалісти служби соціального захисту населення, спеціалісти служб у справах дітей тощо.

  1. Склад Команди супроводу дітей з ООП затверджується наказом директора школи.

 

ІIІ. Завдання Команди супроводу

 

  1. Команда супроводу вирішує наступні завдання:

розробка індивідуальної програми розвитку (далі - ІПР) для кожної дитини з ООП, моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;

- визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку інклюзивно-ресурсного центру та надання цих послуг;

- надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;

- моніторинг створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище;

- консультативна робота з батьками або законними представниками (далі - батьки) дітей з ООП щодо особливостей їх навчання та виховання;

- проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників, батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини, формування дружнього та неупередженого ставлення до дітей з ООП;

- захист прав осіб з особливими освітніми потребами у випадку виявлення психотравмуючих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини.

 

IV. Принципи діяльності Команди супроводу:

 

1. Визначальними принципами діяльності Команди супроводу є :

- повага до особистості та опора на позитивні якості дитини з особливими освітніми потребами;

- всебічне вивчення особистості дитини, організація ефективної допомоги і психолого-педагогічої підтримки, відстеження динаміки її розвитку з метою успішного навчання і подальшої соціальної адаптації;

- командний підхід - усі члени команди супроводу беруть участь у оцінці можливостей і потреб дитини та приймають колективне рішення про цілі, завдання, зміст навчання, застосування адаптацій, модифікацій навчального матеріалу та додаткових засобів підтримки;

- активна співпраця з батьками дитини з ООП, залучення їх до участі в супроводі дитини в освітньому процесі та розробці ІПР;

- конфіденційність та дотримання етичних принципів учасниками Команди супроводу.

 

 

 

V. Організація роботи Команди супроводу

 

  1. Загальне керівництво Командою супроводу дітей з ООП покладається на заступника директора з навчально-виховної роботи, яка несе відповідальність за виконання покладених на Команду завдань та розподіл обов’язків між його учасниками згідно з додатком 1.

  2. Команда супроводу діє на основі річного плану роботи, затвердженого заступником директора з навчально-виховної роботи і погодженого з директором закладу освіти.

  3. Робота Команди супроводу здійснюється в межах основного робочого часу працівників.

  4. Однією з організаційних форм діяльності Команди супроводу є засідання її учасників, яке проводиться щоквартально відповідно до затвердженого плану. За потреби скликаються позачергові засідання.

  5. На засіданнях Команди супроводу обговорюються особливості розвитку та навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП з метою визначення ступеня психолого-педагогічної підтримки, складання (коригування) ІПР, визначення прогресу розвитку дитини.

  6. Головою засідання Команди супроводу є керівник закладу освіти або уповноважена ним особа із складу постійних учасників.

  7. Рішення засідання Команди супроводу приймаються за результатами колегіального обговорення інформації кожного її учасника відкритим голосуванням (за умови присутності на засіданні не менше 2/3 від загального складу).

  8. Рішення засідання Команди супроводу оформляються у протоколі засідання, який веде відповідальний секретар і підписується головою, відповідальним секретарем та всіма учасниками засідання.

  9. Відповідальний секретар призначається із числа складу постійних учасників Команди супроводу.

  10. Команда супроводу веде наступну документацію: річний план роботи Команди супроводу, протоколи засідань Команди супроводу, звіт про результати виконання ІПР дитини з ООП.

 

VI. Основні функції учасників команди супроводу

Адміністрація закладу освіти (директор або заступник директора з навчально-виховної роботи):

- формування Команди супроводу;

- призначення відповідальної особи щодо координації розроблення ІПР;

- організація роботи команди супроводу;

- контроль за виконанням висновку ІРЦ;

- залучення фахівців (в тому числі працівників ІРЦ) для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП;

- контроль за виконанням завдань учасниками Команди супроводу своїх функцій;

- розроблення спільно з іншими учасниками команди супроводу індивідуального навчального плану дитини з ООП;

- залучення батьків дитини до розроблення і погодження ІПР;

- оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;

- монвторинг виконання ІПР.

 

Практичний психолог:

- вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;

- психологічний супровід дитини з ООП;

- надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно з ІПР;

-проведення корекційно-розвиткових занять практичним психологом здійснюється відповідно до діючого законодавства;

_ надання рекомендацій та консультацій педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;

- консультативна робота з батьками дитини з ООП;

- просвітницька робота щодо формування психологічної готовності в учасників освітнього процессу до взаємодії в інклюзивному середовищі.

 

Соціальний педагог:

- соціально-педагогічний патронаж дитини з ООП та її батьків;

- виявлення соціальних проблем, які потребують негайного вирішення, при потребі, направлення до відповідних фахівців з метою надання допомоги;

- вивчення соціальних умов розвитку дитини з ООП;

- соціалізація дитини з ООП, адаптація її в новому колективі;

- інформування дитини з ООП та її батьків про мережу закладів позашкільної освіти, залучення дитини до участі в гуртках з урахуванням її можливостей;

- надання рекомендацій учасникам освітнього процессу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в коллектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі, подолання особистісних, міжособистісних конфліктів;

- захист прав дитини з ООП, за відповідним дорученням представлення її інтересів у відповідних органах та службах.

 

Вчитель початкових класів, класний керівник, вчителі-предметники:

- забезпечення освітнього процессу дитини з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПР;

- підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП, її сильні сторонни та потреби, результати виконання дитиною навчальної програми;

- участь у підготовці індивідуального навчального плану дитини з ООП;

- розробка індивідуальної навчальної програми в закладі освіти;

- визначення спільно з іншими педагогчними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;

- створення належного мікроклімату в колективі;

- надання інформації батькам про стан засвоєння навчальної програми дитиною з ООП.

 

Ассистент вчителя:

- спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;

- участь в організації освтнього процессу дитини з ООП;

- участь у розробці ІПР;

- участь у підготовці індивідуального навчального плану та індивідуальної навчальної програми;

- адаптація навчального середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних можливостей розвитку дитини з ООП;

- оцінка спільно з учителем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;

- підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів і потреб;

- надання інформації батькам, педагогічним працівникам щодо особливостей розвитку дитини з ООП.

 

Батьки дитини:

- доведення інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі у виконанні домашніх завдань);

- прийняття участі у команді супроводу, в тому числі, залучення до складання ІПР;

- створення умов для навчання, виховання та розвитку дитини.

 

Медичний працівник закладу освіти:

- інформування учасників Команди супроводу про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості;

- за необхідностю, здійснює збір додаткової інформації від батьків, закладу охорони здоров’я щодо стану здоров’я дитини.

 

VIІ. Організація надання психолого-педагогічних

та корекційно-розвиткових послуг дитині

з особливими освітніми потребами

 

  1. На підставі висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини Команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку дитини впродовж 2-х тижнів з моменту зарахування дитини до закладу освіти. ІПР погоджується з батьками та вноситься на розгляд педагогічної ради та затвердження керівником закладу освіти.

  2. Команда супроводу проводить моніторинг стану виконання ІПР не рідше, ніж двічі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування та визначення прогресу розвитку дитини.

  3. За результатами моніторингу Команда супроводу, в разі потреби, направляє дитину з ООП на повторну комплексну оцінку до інклюзивно-ресурсного центру.

  4. Команда супроводу розробляє індивідуальний навчальний план та/(або) індивідуальну навчальну програму відповідно до особливостей інтелектуального розвитку дитини з ООП.

  5. В кінці кожної чверті проводиться аналіз ефективності засвоєння навчального матеріалу дитиною та, у разі необхідності, коригування індивідуальної навчальної програми.

  6. Команда супроводу визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП.

  7. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюється шляхом проведення індивідуальних і групових занять.

  8. Команда супроводу формує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП.

  9. Корекційно-розвиткові заняття проводяться педагогічними працівниками закладу чи залученими фахівцями (в тому числі фахівцями ІРЦ) в залежності від кадрового потенціалу закладу та наявного контингенту дітей з ООП.


 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора